Vnitřní řád školní jídelny

Vnitřní řád školní jídelny při VOŠ, G, SPŠ a SOŠ, Podskalská 10, Praha 2, vychází z příslušných paragrafů platné legislativy ze zákona č. 561/2004 Školský zákon, z platných vyhlášek č.107/2005 Sb. O školním stravování a č.85/2005 Sb. O nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených samosprávnými celky, v platném znění.

Článek 1: Úvodní ustanovení

1.1.        Školní jídelna je součástí školy, poskytuje a zajišťuje stravování žákům, zaměstnancům školy a dalším oprávněným osobám. Školní jídelna poskytuje i dietní stravování.

1.2.        Školní jídelna se nachází na adrese Podskalská 10, Praha 2 v přízemí školní budovy.

1.3.        Veškeré informace o provozu a pravidlech chodu školní jídelny jsou dohledatelné na nástěnce jídelny a webových stránkách školy.

Článek 2: Výdejní doba a jídelní lístek

2.1.      Školní jídelna je otevřena každý pracovní den od 11:45 do 14:45 hodin. Informace o změně provozní doby je uvedena na webových stránkách školy a dveřích jídelny.

2.2.      Obědy pro strávníka, který je nemocen či ze závažných důvodů nepřítomen je možné vyzvednout vždy v době od 11:15 do 11:45 do přinesených nádob, případně se na čase odběru je možné domluvit v kanceláři školní jídelny (viz. kontakty). Toto platí pouze první den nemoci a neplánované nepřítomnosti.

2.3.      Jídelní lístek je zveřejněn na portále jídelna.cz a vyvěšen ve školní jídelně.

Článek 3: Přihlašování a odhlašování strávníků

3.1.      Zájemce o stravování ve školní jídelně nejprve odevzdá vyplněný a podepsaný formulář, v případě nezletilého žáka podepsaný zákonným zástupcem. Jedná se o formulář tzv.  Přihláška ke školnímu stravování. Přihlášku je možné stáhnout z webových stránek školy v sekci společné/školní jídelna nebo si ji vyzvednout přímo ve školní jídelně.
Odevzdání formuláře je nutné osobně v kanceláři školní jídelny (po-pá 11:45-14:45) nebo elektronicky vč. podpisu (elektonického) případně sken – zasláním na adresu hajkova@podskalska.cz.

3.2.      Po zpracování přihlášky obdrží strávník e-mailem, případně osobně v kanceláři školní jídelny potřebné informace a údaje k dalšímu postupu.

 Jedná se o:

a)  jedinečný variabilní symbol daného strávníka pro platbu obědů, číslo účtu školní jídelny,

b) webovou adresu pro objednávání obědů spolu s uživatelským/přihlašovacím jménem a prvotním heslem.

3.3.      Přihláška ke stravování je platná po celou dobu studia. Odhlášení strávníka ze školní jídelny či přerušení stravování na delší období je možné kdykoliv osobně v kanceláři školní jídelny či elektronicky na adrese hajkova@podskalska.cz. Strávník bude informován o vypořádání účtu.

3.4.      Ke vstupu do budovy školy a aktivaci odběru obědů musí strávník zvolit jeden z možných způsobů:

a)  karta ISIC, popř. ITIC,

b)  karta Lítačka

c) školní čipová karta (proti vratné záloze 100Kč, kancelář jídelny)

            Před prvním obědem se strávník dostaví s čipovou kartou (ISIC, Lítačka, školní karta) do kanceláře školní jídelny (úřední hodiny jsou po-pá 11:45-14:45) pro její aktivaci k odběru stravy.

3.5.      Při odběru stravy v jídelně je nutné přiložit kartu ke čtecímu zařízení, které oznámí kuchařkám, zda má strávník nárok na oběd.

3.6.         Ve výjimečných případech (ztráta nebo poškození karty − max. 2 dny) je možné dojít za pracovnicí kanceláře školní jídelny, aby ověřila nárok strávníka na výdej stravy. V kladném případě vydá potvrzení, tzv. „žolíka“, kterého strávník při odběru stravy předá kuchařkám.

 

Článek 4: Přihlašování a odhlašování obědů, platby za stravu

4.1.      Obědy se přihlašují a odhlašují elektronicky na portálu www.jidelna.cz vždy minimálně jeden pracovní den předem do 14:00, V systému může strávník sledovat stav svého konta. Strávník označí vybraný den a stravu z nabídky.

4.2.      V případě náhlé nemoci nebo jiných mimořádných situací lze oběd odhlásit do 7:00 téhož dne telefonicky (221 595 425), elektronicky (hajkova@podskalska.cz) nebo osobně v kanceláři školní jídelny. Hromadné odhlášky (různé akce škol) je potřeba hlásit min. 3 dny předem.

4.3.      Obědy se hradí bankovním převodem na účet školní jídelny: 2001910013/6000
pod jedinečným variabilním symbolem, který bude novému strávníkovi přidělen po zpracování Přihlášky ke stravování (upozorňujeme – tato platba neznamená automatické přihlášení obědů). V případě potřeby je možné dojednat platbu v hotovosti v kanceláři.

4.4,      Nový strávník zašle na číslo účtu školní jídelny s příslušným variabilním symbolem finanční prostředky, ze kterých se objednáním stravy budou odečítat platby za jednotlivé obědy. Po převodu finanční částky z banky a synchronizaci se stravovacím systémem (2−4 dny) bude zaplacená částka zobrazena na webové stránce daného strávníka a bude možné začít objednávat obědy.

4.5.        Objednávku je možné provádět pouze do výše zobrazeného finančního obnosu. Při překročení této částky se objednávka všech vybraných obědů zruší.

4.6.      Na výdej stravy dle § 122 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, mají nárok žáci a studenti pouze po dobu jejich pobytu ve škole a dle § 4 odst. 9 vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů, může strava být vydána i první den neplánované nepřítomnosti ve škole. Na další dny je jeho povinností si obědy odhlásit. Pokud žák či student není ve škole nebo se neúčastní školou vyhlášených akcí a oběd si neodhlásí, bude mu doúčtována cena v jeho plné výši.

4.7.      Zaměstnanci mají nárok na výdej stravy (jen jedno jídlo v kalendářním dni) za sníženou úhradu dle § 3 odst. 4 vyhlášky č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávnými celky, ve znění pozdějších předpisů. Podmínkou je, aby strávník vykonal práci pro organizaci alespoň 3 hodiny v daném kalendářním dni.

Článek 5: Cena oběda

5.1.      Cena oběda je stanovena dle platné vyhlášky (kategorie 15+) ve výši

Žák/student …………….   40Kč oběd

Zaměstnanec školy …. ..40Kč oběd

5.2.      Platby za stravu se provádí měsíčně předem, přičemž částka by měla   odpovídat ceně oběda násobené počtem pracovních dnů v měsíci. Doporučená částka je tedy  880Kč/měsíc.

5.3       Nezaplacené obědy nebudou vydány.

5.4.      Přeplatky budou vráceny všem strávníkům do 20.7. příslušného roku. Absolventům školy jsou přeplatky vráceny během měsíce června.

Článek 6: Pravidla chování v jídelně vč. hygienických opatření a BOZP

6.1. Žáci a zaměstnanci jsou povinni dodržovat pravidla slušného chování.

6.2. Každý strávník je povinen si před vstupem do jídelny umýt ruce. Je možné využít umyvadlo v prostorách školní jídelny.

6.3. Veškeré zbytky jídla a odpadky musí být odloženy na určená místa.

6.4. Je zakázáno přinášet do jídelny vlastní potraviny a nápoje.

6.5. Po konzumaci jídla strávníci veškeré použité nádobí odnesou do okénka umývárny.

6.6. Strávníci jsou povinni se řídit pokyny všech zaměstnanců školní jídelny, chovat se ukázněně, ohleduplně a v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stravování.

6.7. Při příchodu do jídelny si strávníci odloží tašky a svršky do připravených prostor v jídelně a ve vlastním zájmu nenechají nic na chodbě. Zařadí se způsobně do řady strávníků. Cennosti nenechávají v odložených věcech.

6.8. Jakékoliv závady, ať technického nebo hygienického charakteru, je nutné okamžitě nahlásit vedoucí školní jídelny nebo hlavní kuchařce u výdejního okénka.

6.9. Při nevolnosti, zranění či jiné podobné události jsou strávníci povinni tuto skutečnost oznámit zaměstnanci vykonávajícímu dohled.

6.10. Platí zákaz vynášení jakéhokoliv nádobí mimo prostory školní jídelny!

6.11. Připomínky (stížnosti i pochvaly) lze napsat do knihy přání a stížností, kterou je možno si vyžádat u výdejního okénka.

6.13 Po dobu vydávání obědů je stanoven dohled, který dohlíží na dodržování pravidel a bezpečnost strávníků. V případě nenadálé události a potřeby řešení této situace se strávníci mohou obrátit na tento dozor případně do kanceláře školní jídelny.

6.14. Přítomní pedagogové jsou povinni zasáhnout v případě porušování pravidel nebo nevhodného chování.

6.15. Dohled zajišťuje, aby všichni žáci měli možnost se stravovat v klidném a bezpečném prostředí.

Článek 7: Dietní stravování

7.1. V případě diet stanovených lékařem, může strávník požádat o dietní stravování.

7.2. Nárok na dietní stravování musí být doložen potvrzením příslušného lékaře.

7.3. Školní jídelna poskytuje dietní stravu na základě schválených receptur nutričním terapeutem.

7.4. Jídelní lístek pro dietní stravu je vyvěšen ve školní jídelně.

7.5. Školní jídelna poskytuje dva typy diet. Cena dietního stravování je rovněž 40Kč/oběd.

7.6. Strávníkům majícím kombinovaná dietní omezení či více alergií, stravu neposkytujeme, jelikož zařízení školní jídelny neumožňuje těmto potřebám vyhovět.

Článek 8: Kontakty

8.1. kontaktní osobou ve školní jídelně je Mgr. Klára Hájková  hajkova@podskalska.cz

8.2. vedoucí školní jídelny je Bc. Gábina Koudelkova   koudelkova@podskalska.cz

8.3 kontaktní telefon: 221 595 425

Článek 9: Závěrečná ustanovení

9.1. Tento vnitřní řád je platný od 20.1.2025

9.2. Všichni strávníci jsou povinni se s tímto řádem seznámit a dodržovat jej.