Elektronický systém obědů
Od 1. září 2013 je ve školní jídelně zaveden nový elektronický systém objednávání a úhrady obědů.
- Jsou zrušeny papírové stravenky a k odběru obědů jsou využívány čipové nebo karty ISIC, popř. ITIC, anebo karty Lítačka sloužící ke vstupu do budovy školy.
- Objednávky obědů se realizují elektronicky na stanovené webové adrese.
- Platby za oběd musí být hrazeny předem bankovním převodem (lze využít internetové bankovnictví) nebo složenkou.
Jak postupovat?
- Každý strávník se musí na počátku školního roku (lze již poslední týden v srpnu) dostavit do školní jídelny s čipovou nebo ISIC/ITIC kartou anebo kartou Lítačka. U nových strávníků je potřeba ještě donést vyplněný formulář − Přihláška ke školnímu stravování. Přihlášku je možné stáhnout zde nebo si ji vyzvednout ve školní jídelně.
-
Po předložení karty a případném předání Přihlášky ke školnímu stravování obdrží strávník ve školní jídelně písemnou informaci, kde bude uvedeno:
- www adresa, na které se budou realizovat objednávky obědů,
- přihlašovací jméno,
- univerzální přihlašovací heslo, které se musí při prvním přihlášení změnit na jedinečné pro daného strávníka,
- číslo účtu školní jídelny,
- jedinečný variabilní symbol daného strávníka.
- Po přiřazení čipové karty do stravovacího systému je nutné zaslat na číslo účtu školní jídelny s příslušným variabilním symbolem formou bankovního převodu nebo složenky finanční prostředky, ze kterých se objednáním stravy budou odečítat platby za jednotlivé obědy. Po převodu finanční částky z banky a synchronizaci se stravovacím systémem (2−4 dny) bude zaplacená částka zobrazena na webové stránce daného strávníka.
- Objednávka obědů se provádí na příslušné webové stránce po zadání a vyplnění přihlašovacího jména a hesla, kde se zobrazí jídelníček na daný měsíc. Zaškrtnutím políčka v daném dni označíte, kdy chcete oběd. Na konci stránky je třeba do kolonky „Potvrzení odeslat na mail“ vyplnit mail, na který obdržíte zprávu o objednané stravě a celou objednávku uložíte kliknutím na tlačítko „Potvrď změny“!!!
- Objednávku můžete provádět pouze do výše zobrazeného finančního obnosu. Při překročení této částky se objednávka všech vybraných obědů zruší.
- Objednání obědů lze provádět elektronicky nejpozději předchozí den do 15 hodin.
- Odhlášení obědů lze provádět elektronicky nejpozději v den výdeje oběda do 7 hodin.
- Při odběru stravy v jídelně je nutné přiložit kartu ke čtecímu zařízení, které oznámí kuchařkám, zda máte nárok na oběd. V opačném případě upozorní kuchařky, že nemáte na oběd nárok.
- Ve výjimečných případech (ztráta nebo poškození karty − max. 2 dny) je možné dojít za příslušnou pracovnicí školní jídelny, aby ověřila nárok strávníka na výdej stravy. V kladném případě vydá potvrzení, tzv. žolíka, kterého strávník při odběru stravy předá kuchařkám.
- Na výdej stravy dle § 122 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, mají nárok žáci a studenti pouze po dobu jejich pobytu ve škole a dle § 4 odst. 9 vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů, může strava být vydána i první den neplánované nepřítomnosti ve škole.
- Zaměstnanci mají nárok na výdej stravy (jen jedno jídlo v kalendářním dni) za sníženou úhradu dle § 3 odst. 4 vyhlášky č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávnými celky, ve znění pozdějších předpisů. Podmínkou je, aby strávník vykonal práci pro organizaci alespoň 3 hodiny v daném kalendářním dni.